De trends van het moment 3: Op welke doelgroep mik jij?
09/04/2021
Wat zijn gelijkgestemde groepen?
Na een periode van globalisering splitst de wereld weer op in groepjes gelijkgestemde mensen. Deze groepjes mensen delen bepaalde interesses, waarden en normen. Ze gebruiken bijvoorbeeld hun eet- of levensstijl om zich te onderscheiden van anderen. Zo volgen ze bijvoorbeeld een keto-, paleo-, veganistisch of vegetarisch dieet. Of zijn sterk bezig met gezonde voeding. Als horeca uitbater kan je hier met je concept op inspelen!
Je doelgroep scherp stellen doe je door vragen te stellen als:
- Wie wil je bereiken in de toekomst?
- Welke behoeften en doelen hebben deze gasten?
- Welke frustraties hebben ze, waar liggen ze van wakker?
- Hoe ziet een typische dag er voor hen uit?
- Welk probleem los jij voor hen op?
Wat is de invloed van COVID-19 op deze trend?
Ook in coronatijden is het als horecaondernemer belangrijk om te verbinden met je doelgroep. Door op regelmatige basis iets van je te laten horen, met inhoud die hen boeit, zorg je dat ze je niet vergeten.
Hulp nodig bij het opstellen van je eigen doelgroep? Volg de 2-daagse opleiding 'Je eigen marketingplan opstellen' van Horeca Forma.
Docent:
Yvan Deckers
Praktisch:
De opleiding is gratis voor horecawerknemers en hun werkgevers.
21/04/2021 9:00 tot 17:00 – online
28/04/2021 9:00 tot 17:00 - online
Klik voor meer informatie en schrijf je in op de website van Horeca Forma.
Benieuwd hoe andere horecazaken inspelen op deze trends? Lees ons trendrapport van vorig jaar.
Ook interessant:
In een circulaire wereld of economie bestaat afval (haast) niet meer. Je afval wordt een grondstof, een bron voor iets nieuws. Je ingrediënten, producten, materialen, toest...
Je omgeving zit vol slimme toestellen die met elkaar en met het internet communiceren. Deze slimme toestellen verzamelen informatie, verwerken ze en geven je inzicht.