03/01/2017

Gezondheidstrend zet opmars voort

Onderzoek naar het F&B verbruik in de Horeca en Foodservice door Qreactiv bevestigt het toenemend belang van gezondheid in de keuzes van de consument.  


Minder alcohol

Dat blijkt uit de populariteit van water ten koste van alcohol en cola, het toenemend belang aan glutenvrije voeding (gestimuleerd door de allergenenwetgeving), en de sterke vraag naar groenten en vegetarische gerechten ten koste van vlees. Ook de Mediterraanse keuken wordt vaak geassocieerd met een gezonde keuken.


Ook zondigen mag

De gezondheidstrend is evenwel niet absoluut. Niet alles dat gezond is, surft mee op deze trend. Biologische voeding en smoothies doen het minder goed. Ook zondigen mag, wat blijkt uit de hernieuwde belangstelling voor desserts, en de populariteit van wijn en speciale bieren.


Authenticiteit blijft het goed doen

Naast gezondheid, wordt authenticiteit gewaardeerd door de horecabezoeker. Oma’s keuken en Belgische streekgerechten genieten een stijgende belangstelling.


Meer info in het F&B Trendrapport van Qreactiv.